Емшекпен емізуді тоқтатқаннан кейін зағип бала қатты тамақ жеуге және қарапайым ас құралдарын көретін балалармен бірдей жаста қолдануға үйренуі керек. Балаңызға осы дағдыларды үйрету процесін қалай жеңілдетуге болады:
1. Балаңыздың теңгерімді және сапалы тамақтанғанына көз жеткізіңіз. Зағип бала үстелдегі барлық тағамдарды немесе үстел басында отырған басқа адамдарға ұнайтын тағам түрлерін көре алмайтындықтан, ол тамақ ішуге бей-жай қарамауы мүмкін. Егер сіз оған бейтаныс тағам ұсынсаңыз, ол ашулануы мүмкін. Дені сау және белсенді болып өсу үшін балаға сапалы және әр түрлі қоректік тағамдар, теңдестірілген тамақтану қажет. Оған тек кәмпиттер немесе печенье сияқты ұнайтын тағамдарды жеуге рұқсат бермеңіз, өйткені ол жылап жатыр және сіз оның алдында "кінәлі" сезінесіз. Бұл оның мықты және сау болуына көмектеспейді.
2. Балаңызды ішкен кезде кеудеңізді немесе сүт бөтелкесін ұстауға үйретіңіз. Бұл балаға тамақ не алатынын түсінуге көмектеседі және уақыт өте келе оны бөтелкені өздігінен ұстап, ас құралдарын қолдануға үйретеді.
3. Баланы тамақтандырған кезде оған өз әрекеттеріңіз туралы айтыңыз. Көріп отырған бала сіздің тамағыңызды табақтан қасықпен алып, аузына апарғаныңызды көреді. Көрген бала қасық ернінің алдында тұрған кезде аузын ашуы керек екенін біледі. Сіздің балаңыз оны көрмейтіндіктен, оған ернінің жанында қасық бар екенін айту керек. Бала есейген сайын мұндай түсініктемелерге қажеттілік жоғалады, өйткені бала құрылғыларды өз бетінше қолдануды үйренеді және процесті өзі бақылайды. Кейде соқыр балалар қасық ерніне тигенде қорқады. Сондықтан уақтылы ескерту баланың қорқынышын болдырмайды.
4. Балаңызға оны тамақтандыратын қасықтан ұстап тұрыңыз. Егер сіз баланы тамақтандырып, оның артында отырсаңыз, мұны жасау оңай. Бұл балаға қасықты қалай қолдануға болатындығын үйретудің жақсы тәсілі болады. Бала қасықтың қозғалу процесін басқара отырып, сіздің аузыңызды қашан ашу керектігін ескертеді.
5. Балаңызға қасықты қолдануды үйренуге көмектесіңіз. Көптеген балалар жүйке болып, қасықты алғаш рет қолдануға мәжбүр болған кезде жылай бастайды. Сіз балаңызға қатты тағамға көшпес бұрын қасықпен сүт жеуге мүмкіндік беру арқылы осы процесті ыңғайлы етуге көмектесе аласыз. Егер бала қасықтан жегенді ұнатпаса, жаңалық элементін қолданып көріңіз: оған әртүрлі мөлшердегі және әртүрлі материалдардан (пластик, ағаш, металл) жасалған қасықтарды ұсыныңыз.
6. Балаға, егер ол осыған байланысты қиындықтарға тап болса, қалай шайнау керектігін көрсетіңіз. Сіз бірдеңе шайнаған кезде баланың бір қолын щекке қойыңыз. Бала қозғалысты сезінуі үшін стрессті баяу шайнаңыз. Баланың екінші қолын оның бетіне қойып,оған қимыл-қозғалыстарды еліктеуге көмектесіңіз.
7. Балаңызға бейтаныс тамақты сезінуге мүмкіндік беріңіз. Сіздің балаңыз тамақты жеуге кіріспес бұрын сезінгісі келуі мүмкін. Тактильді қабылдау оған не жеуге болатындығын жақсы түсінуге көмектеседі. Бірақ оған тамақпен ойнауға жол бермеңіз.
8. Өздігінен тамақтануды бастаған кезде баланың қолын аузына бағыттаңыз. Мүмкін, басында балаға аузына тамақ әкелуді үйрену үшін осындай көмек қажет болады. Баланың тәуелсіз дағдыларын дамыту үшін көмегіңізді біртіндеп шектеңіз. Уақыт өте келе ол мұны өз бетінше жасауды үйренеді.
9. Қасықты немесе шанышқыны қолдануды үйреткен кезде баланың артында тұрыңыз. Баланың артында тұрған кезде, ол сіздің іс-әрекеттеріңізді сезіну және дұрыс көбейту оңайырақ.
10. Балаға ас құралдарын пайдалану дағдыларын үйрету кезінде терең ыдыстарды қолданыңыз. Қасықты өз бетінше қолдана бастағанда, бала өз әрекеттерін бақылау кезінде қиындықтарға тап болады. Егер сіз тағамды терең ыдысқа салсаңыз, балаға оны қасықпен жинау оңайырақ болады. Сонымен қатар, сізде кейінгі тазалау проблемалары аз болады. Балаға ұсынылатын тағамды күріш сияқты қасықта оңай жинап, ұстап тұрғанына көз жеткізіңіз.
11. Баланы үстелден шай кесе алуға және оны қайтадан қоюға үйретіңіз. Кішкентай балалар сіздің қолыңыздан шыныаяқ алуға дағдыланады. Егер сіз балаңызға бір шыныаяқ беріп, оны "орнына" қоюды сұрасаңыз, ол оны үстелге жеткізбеуі мүмкін, өйткені ол оны сіздің қолыңыздан алуға дағдыланған және шыныаяқтың орнын үстелмен байланыстырмайды. Сондықтан, баланың кесе сорпасын немесе кез-келген сұйықтықты өз бетінше қолдануының алғашқы тәжірибесінде оның әрекеттерін кружканы үстелден алған сәттен бастап "орнына"оралғанға дейін басқарыңыз.
12. Балаңызға саусағыңызды шыныаяққа түсіру арқылы сұйықтық деңгейін қалай анықтауға болатындығын көрсетіңіз.
Соқыр бала стакандағы немесе шыныаяқтағы сұйықтық деңгейін анықтауды үйренуі керек, сондықтан оны өздігінен құйып, төгілмейді. Бала саусағын стаканға түсіргенде, сұйықтықтың бетіне тигеннен кейін тоқтау керек екенін еске түсіріңіз. Оны баяу және дәл жасауға үйретіңіз.
13. Баланы өздігінен тамақтануға үйретіңіз. Соқыр баланың өздігінен тамақтануды үйренуіне кедергі келтіретін себептер жоқ. Егер сіз оны тамақтандырсаңыз, ол тезірек болады және келесі тазалау қажеттілігін жояды, бірақ бұл балаға. Тәуелсіздік бермейді. Шыдамды болыңыз, баланың тәуелсіздігін дамытыңыз. Алдымен ол шатасуды тудырады, бірақ уақыт өте келе ол дәлдікті үйренеді. Баланы тамақтанғаннан кейін үстелден тазартуға көмектесуге үйретіңіз. Бұл ол үшін өте маңызды дағды болады.
14. Балаңызға әдептілікті үйретіңіз. Нашар көру немесе оның болмауы жаман мінезге себеп емес. Балаңызға ерте жастан жақсы мінез-құлықты үйретуді бастаңыз, сонда олар оған табиғи болады.
Әлеуметтік педагог: Будько О.Ф.